Bo-i-villa-listan



Det finns alltid saker att göra när man bor i villa. För att påminnas om detta har Hans gjort en lista på väggen i köket. Får man en lite stund över mellan blöjbyte och amning så kan man ju alltid sätta igång och demontera en pelletspanna eller måla om köket. Jag som ibland tycker att det är svårt att hinna med att duscha eller äta frukost sedan jag blev småbarnsmamma tycker att flera av punkterna på listan känns övermäktiga. Men en punkt på listan kan jag faktsikt stoltsera med att igår kunde stryka. Nämligen nr 2, tvätta altan. Igår trotsade jag kylan och högtryckssprutade bort gammal mossa och fågelbajs från vår altan och trapp.

Oj, nu vaknade Vera. Typist, jag som just tänke klättra upp och rensa stuprännor......så synd...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0