Storm och elavbrott

Plötsligt blev det alldeles mörkt här hemma. Vera sov, så hon missade hela det spännande elavbrottet. Jag hann tända många ljus och springa ut i ovädret för att hämta ett lass ved till spisen innan lampor och radio gick igång igen. Det hann i alla fall vara mysigt ett tag!



Så här skriver mina kära kollegor på helsingborg.se att man ska förbereda sig för en storm...och så förberedd var jag:
  • En batteridriven transistorradio (det hade jag inte)
  • Ficklampa (det hade jag - laddad och klar)
  • Färska batterier (hmm....nae)
  • Kontanter (faktiskt...men de hann jag inte spendera)
  • Stearinljus, värmeljus (hade ett storpack från IKEA)
  • Tändstickor (slut...men hade en tändare)
  • Lite konserver som soppa (barnmat på burk....det får duga åt hela familjen)
  • Gärna ett stormkök eller en fotogenvärmare (nope...men pinnbröd i öppna spisen kanske?)

Om du bor utanför tätorten behöver du kanske förbereda dig lite mer med till exempel en extra värmekälla. (...ja, Asmundtorp räknas väl inte till tätort precis, så vår öppna spis tände jag med en gång!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0