Liten tröja blev ännu mindre

Ojoj...jag har råkat krympa Veras fina tröja som mormor stickat! Efter att Vera haft en kräkincident i vagnen rafsade jag bara ihop alla kräkiga kläder och filtar och stoppade direkt i tvättmaskinen. Tänkte visst inte på att ylletröjor inte mår så bra i 40 grader. (pinsamt nog krympte jag även Hans Hugo Boss-tröja för ett par år sedan och borde därför veta bättre)

Nu har Veras vovve istället fått en superfin, mycket kompakt tröja att hålla sig varm i. Som tur är har Vera tre andra fina stickade tröjor som mormor gjort åt henne.


Kommentarer
Postat av: Lina

Kan jag skicka ner ylletofflorna jag stickade som skulle krympas i tvätten (jag drog till och med till med 90°) men fortfarande är storlek 45?

2009-10-03 @ 11:38:02
Postat av: Helena

Hej på er!



En liten hälsning från grannarna i ruskvädret. Hoppas du är piggare Vera. Nu skall jag in med rådjurstek i ugnen, skall ha lite vänner på middag ikväll. Så fin din nalle blev. Vi syns och hörs.Lotta vi kanske kan röra på kroppen nästa vecka, har varit lite förkyld denna vecka...



Helena

2009-10-03 @ 16:48:29
Postat av: Maria

Nämen ojdå! Men vovven blev jättefin. Min farfar tvättade en skinnhandske en gång. Den blev ca 7 cm och helt hård. Han hade den som prydnad i bokhyllan sen :)

2009-10-06 @ 17:49:53
URL: http://ingenrotmos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0