Lilla snigel akta dig...



...annars tar jag DIG! (eller i alla fall fångar dig på bild)

Idag hittade jag denna pyttepyttesnigeln på min altan och rusade in efter kameran. Insåg rätt snart att den långsamma lilla krabaten knappast slulle hinna smita även om jag så tagit halva dagen på mig.

Jag kan bli så lycklig över sniglar...alltså inte mördarsniglar och andra läskiga sniglar utan hus på ryggen, utan vanliga snäckor. Vet inte varför de charmar mig, men redan som barn älskade jag dem. Jag och min kompis samlade massor som vi matade dem med isbergssallad och lät krypa på våra armar. Våra föräldrar tvingade dock oss att släppa sniglarna fria igen, efter att både jag och min kompis fått eksem på armarna på grund av allt snigelslem. Vi grät när vi tog farväl av våra små vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0