Jackson

Ja..så har en legend gått ur tiden. Jackson måste var en av de underligaste kändisarna, nästan mer som någon slags seriefigur än en riktig människa. Tänk bara på all de konstiga rykten som spridits om honom. Tex:

-Att han sov i ett syrgastält för att hålla sig ung
-Att han aldrig plastikopererat näsan
-Att han tatuetat in ögonbryn
-Att hans hår var fejk, eftersom det riktiga brunnit upp 1984
-Att han hade en sjukdom som gjorde honom vit
-Att han skulle frysas ned efter sin död

Vad minns ni för konstiga rykten om Jackson? Vilken är er favorit Jacksonlåt och varför?

Här ser ni ett klipp med min favorit Jackson-låt. Den får mig att tänka på mellanstadiepartyn och klassfester. Minns hur killarna i klassen tränade på moonwalk samtidigt som de hade munnen full av ostbågar och chips.






Skön bild på Jackson 5.

Kommentarer
Postat av: Maria

Rykten? Att han är pedofil är väl det allvarligaste. Jag tror dock att han hade någon psykisk störning, att han helt enkelt helst umgicks med barn då de var på samma mentala nivå som han, som var kravlösa och impulsiva. Jag tycker mest synd om honom och att hans "framgång" och enorma förmögenhet (förmodligen) hindrade honom från att få adekvat vård.



Jag minns hur jag vaknade en morgon av klockradion som spelade "Billie Jean". I halvdvala hörde jag den för första gången och tyckte den var sååå bra. Men de sa inte vem det var som sjöng och jag var irriterad över det hela dagen! Sen fick jag "Thriller" ... tror i julklapp. Jag lyssnade på den om och om och om igen, sådär som man kunde lyssna på skivor när man var barn/tonåring.



Må han vila i frid. Förhoppningsvis är han lyckligare där han är nu.

2009-06-26 @ 08:11:11
URL: http://ingenrotmos.blogspot.com
Postat av: Hans

"Don't Stop 'Til You Get Enough" är nog en av mina favoriter. Känns som tidiga musiken är den som är bäst.

2009-06-26 @ 09:13:48
Postat av: Sofia

"Man in the mirror" är min favve! Såg ju honom 1996 på Ullevi, oförglömlig upplevelse....

2009-06-26 @ 22:18:22
Postat av: Per

The Jackson five - "I want you back" är inte dum den heller, tror han är typ 11 år... http://www.youtube.com/watch?v=sVSYJXpD2_E



R.I.P King of pop!

2009-06-27 @ 14:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0