Krispig morgon

Inatt regnade och åskade det. Jag tycker att det är så himla mysigt att höra hur det mullrar. Vera brydde sig inte alls om åskan. Hon snarkade vidare och valde istället att för andra gången sova hela natten utan att vakna! Nu sover hon sin förmiddagstupplur ute i trädgården. Luften är så krispig och frisk efter nattens oväder. Det luktar blommor och våt jord.


Två sniglar har flyttat in i min tulpan.

Rädisorna är snart redo att ätas upp.

Den fina clematisen, som jag fick av Viola, Jens och Jenny i födelsedagspresent, blommar nu fint.

Syrenen blommar för fullt. Doften fyller mig med minnen från kojorna som vi byggde i synrenbuskarna på Norra Fäladen i Lund som barn. Har ni några speciella minnen som väcks till liv att denna härliga doft?

Kommentarer
Postat av: Sammy Rose

Syren luktar skolavslutning. Och vad skoj att se klematisen blomma. Det börjar bli min favoritblomma faktiskt. Snabbt växer dem och snygga blir de.

2009-05-20 @ 13:54:19
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Mary

Hej! Wow det låter helt fantastiskt! Ha en underbar långhelg,



Kram

2009-05-21 @ 13:01:50
URL: http://marylous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0