Trädgårdsintresse

Tänk, för bara några år sedan var jag inte ett dugg trädgårdsintresserad. Men det var ju inte så konstigt...jag hade ju ingen trädgård att vara intresserad av och hade på sin höjd en ledsen basilika från ICA i köksfönstret.  I och med flytten till huset kom trädgårdsintresset i väldig fart. Nu är det ju hur kul som helst att sätta frön, skörda grönsaker och gräva rabatter.

Igår köpte vi lite nya växter till altanen. Hans efterlyste grönska där. Förra året hade vi så många plantor på altanen att det såg ut som en djungel. Nu bor istället alla tomtplanor, gurkor och chillisar i växthuset.




Stor tomatburk jag sparat från tiden jag sommarjobbade som servitris på pizzeria.


Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint! Jag har inte kommit så långt som till pynte-blommor än. Kämpar fortfarande med att gräva, gräva och gräva s Fint med tomatkonservburkarna!

2009-05-26 @ 19:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0