Vårt bröllop den 22 september 2012

Tänk! Så gifte vi oss tillslut! I åtta år har vi älskat varandra och det tänker vi fortsätta att göra i många år till!
 
I somras kände vi oss redo. Vi har ju varit förlovade i två och ett halvt år, sedan vi friade "till varandra" på Kapstadens flygplats på väg hem från en härlig semester. Vera var bara ett år då. Jag minns hur jag satt leende på flyget  och sneglade på min glittrande förlovningsring. Kunde en hemresa bli mysigare än så här, tänkte jag. Jag tror inte det.
 
Vi har hunnit få ett älskat barn till, lille Truls, sedan dess. Man kan väl säga att vi har haft fullt upp de senaste åren. Men nu kändes det som om det börjar finnas lite tid då och då för bara oss igen och vad är då mer romantiskt än ett bröllop?
 
Jag tyckte att ett bröllop med familj och de närmsta vännerna var en bra idé. Hans tyckte att det räckte att det bara var vi två och barnen. Det blev en kompromiss, och en väldigt lyckad sådan. Närmsta familjen, det vill säga våra föräldrar och syskon med respektive och barn bjöds in ett par månader i förväg. En vigselförättare bokades. Platsen var vi helt överens om. Vigseln skulle ske i vårt fina växthus som vi byggt tillsammans och älskar att vara i. Festen skulle vi själva ordna hemma.
 
Så var dagen kommen. Tack vare våra mammor gick förberedelserna smidigt. Min mamma hjälpte till med mat och bröllopstårtor och Hans mamma hjälpte oss att se efter barnen. Vår vänner Helena och Lotte som har inredningsbutiken Skumpa & Spaljé i Landskrona hjälpte oss med blommor och utsmyckning av växthuset och min svägerska Jenny tog de fina bilderna.
 
Dagen blev precis så som vi önskade och vi är så lyckliga. Fast det var vi i och för sig innan också!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Härliga bilder från en underbar dag. Vi gläds med er. Och bröllopsresan går till???? Naturligtvis till Kapstaden där ni har så många fina minnen ifrån. Välkomna.

2012-09-28 @ 22:19:02
Postat av: Sofia

Superfina bilder! Jag blir så glad när jag ser dem!

2012-09-29 @ 10:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0