En ny rabatt ska anläggas



Vi ska anlägga en ny rabatt på framsidan av huset. Ungefär såhär tänkte vi att den skulle se ut. Jag vill helst storma iväg till en plantskola och rycka åt mig växterna, medan hans vill planera noga. Alla växter har han nu skrivit in i ett exceldokument. I det kan man läsa när de blommar, vad de kostar och hur många plantor som krävs av varje sort för att täcka en kvadratmeter. Noga ska det vara!



Tills att vi hämtat de nya planterna till rabatten pysslas det i växthuset. Så här fin är magnolian som nu blommar.


Tomat, gurka och många olika typer av chilli har nu fått flytta ut i växthuset.

Kommentarer
Postat av: Maria

ASG! Exceldok? Jisses, det var noga det.



Jag planerar också ny rabatt och eh, vi kör efter survival of the fittest. Det som överlever överlever. Vi trycker ner lite vad som och så får rabatten utvecklas över åren...



Bilden på rabatten är jättefin! Drömrabatt! Men de gånger jag haft en bild av hur det ska vara så har jag bara blivit besviken. Istället så ser jag nyfiket på hur det blir. Som i år när bara en av luktärterna tog sig... konstigt. Hm tja då får jag trycka ner nåt annat istället :)



(säger hon som flyttade fyra rhododendhronbuskar i påsk, utan att följa en enda regel. Överlever de så överlever de.)

2009-04-15 @ 13:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0