En bra dag



Idag är det en bra dag. Det är fredag, jag fick sovmorgon, Hans jobbar hemma, Vera är på toppenhumör och ikväll ska vi på fest.

När jag vaknade i morse hade Hans och Vera redan varit i Landskrona. Där hade de bland annat överraskat mormor, som var nyvaken och var klädd i morgonrock. Det tyckte Vera var bra, för hon hade själv bara pyjamas på sig. De fick med sig en påse äpplen från trädgården, vilka jag nu har gjort äppelpuré av.

Idag har jag även testat att göra två andra rätter till Vera. Det blev trädgårdsmästarcombo (ärtor, morötter, zucchini, broccoli, parmesan och rapsolja) och pasta med broccoli. Förra gången jag gjorde mat till henne så spottade hon ut allt över hela mig. Hon tyckte att det var skitäckligt. Nu åt hon med stor aptit. Nu ska jag försöka göra mat själv till henne varje dag. Vi får väl se hur länge jag orkar det!

Kommentarer
Postat av: gini

great bLog!

im happy i found u!!! merci and bonjour from the moutains of south france!

gini

2009-09-15 @ 18:33:24
URL: http://ginihelie.blogspot.com/
Postat av: Maria

Klart du orkar! Du hittar snart rutinerna. Ett tips är att göra storkok och frysa in i gamla creme fraicheburkar. Gör tre, fyra rätter och frys in 5-8 burkar av varje så klarar du dig ett bra tag. Skönt att kunna ta fram när det ska gå fort.

2009-09-24 @ 10:04:14
URL: http://ingenrotmos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0