Truls går upp och jag går ner

Idag har neonatalavdelningens hemvårdare varit här för att mäta och väga Truls. De kommer varannan dag och tittar till honom. De är så trevliga och det känns så tryggt att de kommer och ser så att allt är ok med lille plutten.

Alla nyfödda går ner lite i vikt de första dagarna. Idag visade vågen att Truls börjat gå upp i vikt igen. Det känns så skönt! Han är ju så liten och har ju knappt något fett alls. Samtidigt känns det skönt att vågen visar mindre och mindre för varje dag när jag ställer mig på den. Nu är det endast 1,6 kg till min vikt innan graviditeten. Fast det är ju aldrig fel att gå ner ytterligare lite.


Truls har lite gulsot som så många andra för tidigt födda. Men den är inte så allvarlig att den behöver någon behandling. Att få sova i dagsljus och få gott om mat ska hjälpa säger hemvårdarna. Truls får därför ligga i vårljuset vid fönstret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0